A Lélekpillangó társasjáték nem más, mint egy egymás megismerését célzó játék. A játék során a játékosok arra törekednek, hogy az egyes kártyák segítségével kitalálják mi az, aminek a másik örülne. Minél többször sikerül eltalálnod, hogy a másik, melyik kártyának örülne a legjobban, annál több pontot zsebelhetsz be. A meglepetéskártyák némi izgalmat is visznek a játékba a kártyákon kívül. A dobozban egy ajándékozó játék is megtalálható az alapjátékon felül. Ezt az ajándékozó kártyát bármikor oda tudod adni valakinek, így számára különleges pillanatot okozhatsz.
A játéknak tulajdonképpen két játékmódja is van. Az egyik egy alapjáték a másik pedig egy szituációs játék. 2 és 6 közötti játékos számmal játszhatjátok ezt a játékot. Egy-egy kör 15 és 40 perc között lehet. Az alap szituációs játékot az A táblával lehet játszani. A játék lényege kitalálni, hogy ki mindek örülne a legjobban. A szituációs játékban 3 és 6 fő vehet részt, de ezt már a B táblával kell játszanotok Ez a játék akár egy órán keresztül is eltarthat attól függően, hogy hányan játsszátok. Ebben a játékban már szerepet kapnak a szituációs kártyák. A játék célja, hogy kiválasztod melyik a rád leginkább jellemző kép és minél többször ki kell találnod, hogy vajon az ellenfélnél milyen lap van, minek örülne a legjobban.
Az alapjátékban az A tábla játszik szerepet. Ezen a táblán nem szerepelnek ikonok. Minden játékos kap egy tipp korongot és egy bábut. A kezdő játékoshoz kerül a szürke jelölőkártya és a játékosok színe szerinti jelölőkártya is. Ő lesz a tulajdonképpeni osztó a játékban. A 60 pillangó és a 21 ajándékozó kártyát meg kell alaposan kevernetek, majd képpel felfelé a tábla mellé kell helyezni. Ez a húzó pakli. A játékban ki kell találni, hogy a másik, minek örülne a legjobban. Ez lehet közös emlék, egy szituáció, egy asszociáció. A lényeg hogy az öröm forrására rálelj. Pontot kapsz, ha kitalálod, minek örülne a másik és pontot kapsz akkor is, ha kitalálod, hogy melyik képet választja a másik játékos. A játék végén az győzedelmeskedik, aki a legtöbb pontot gyűjti össze.
A szituációs játékban a feladat az, hogy ki kell, találni az adott szituációban a másik minek örülne a legjobban, melyik képet választaná.
A játék kezdetén az osztó kihúzza a Pillangókártyákat és képpel lefelé az asztalra teszi őket. Mindig eggyel kevesebb lapot kell kitenni, mint ahányan játsszátok. a Pillangókártyák egy idő után el fognak fogyni, ezeket akkor újra kell keverni és képezni kell egy teljesen új húzó paklit.
Most nézzük meg a jelöléseket. Az osztó minden egyes Pillangókártya mellé képpel lefelé letesz egy Jelölőkártyát. A jelölőkártya színe meg kell, hogy egyezzen az adott játékos színével. Az osztónak arra is lehetősége van, hogy nem színes kártyát tesz le, hanem egy szürke Jelölőkártyát. Ezt akkor érdemes használni, ha nem vagy biztos a döntésedben, hiszen ez egy semleges kártya.
Mire valók a tippkorongok? A játékosoknak a jelölőkártya lehelyezése után ki kell találniuk, hogy az osztó vajon melyik lapot osztotta nekik. Szép sorban mindenki leteszi a kiválasztott képhez a tippkorongját. A tippkorongoknak két oldala van, egy darab egy pontos és egy két pontos. Ha teljesen biztos valaki abban, hogy a képet neki szánták akkor a két pontos jelölést kell alkalmazni. Arra is van lehetőség, hogy passzoljatok, azaz nem kötelező letenni a tipp korongot, ilyenkor csak simán magad elé kell helyezni az asztalra. Egy kártyához több játékos is lehelyezheti a tippjét, ez nincsen korlátozva.
Lépjünk tovább az értékeléshez. A tippkorongok lehelyezése után az osztó felfordítja a kártyákat és kiderül rögtön, hogy kinek melyik kártyát szánta. Ha az osztó eltalálta a választásodat, akkor kap egy-egy pontot, minden jó választás után. A játékosok is kapnak pontot. Ha egy pontos kártyát tettek le, akkor 1 pontot, ha eltévesztette, akkor nem jár pont. Akik a két pontos kártyát tették le és eltalálták azoknak most két pont jár. ha valaki úgy érezte, hogy nem szeretne tippelni és maga elé tette a kártyát a játék során és tényleg bebizonyosodik, hogy az osztó neki semmit nem szánt, akkor ő is kap egy pontot.
Nézzük meg most azt, hogy mi történik az értékelés után. A felhasznált kártyákat félre kell tenni és minden játékosnak vissza kell adni a tippkorongját. Az eddigi osztótól balra ülő játékos lesz a következő osztó és meg lehet kezdeni a 6. kört. A játéknak akkor van vége, ha egy játékos eléri a legvégső pontozómezőt és azon át is halad a bábujával. Ha több nyertes is van, akkor a győzelmen lehet osztozkodni.
A Lélekpillangó játéknak van egy kétszemélyes változata is. Pár módosítást kivéve ugyanúgy kell játszani, mint az előző változatot. Az osztó itt csak 3 jelölőkártyát használhat. A sajátját, a másik játékosét és a semleges szürkét. A két játékos ebben a játékban tulajdonképpen egy csapatot alkot, hiszen az a cél, hogy minél többször kitalálják egymás kívánságát.
A szituációs játék már egy kicsit bonyolultabb az alapjátéknál. Ebben a játékban a tábla B oldalát fogjátok használni. Az alapjátékhoz hasonlóan folynak az előkészületek, de itt már a szituációs kártyák is szerephez jutnak. A szituációs kártyákat keverjétek meg és szöveggel lefelé helyezzétek el a pillangókártya paklija mellé. A játékot ugyanúgy kell játszani, mint az alapjátékot a következő módosításokkal. Ha egy játékos éppen a Mosolymezőre lép, akkor a játékosokhoz kell rendelni a képeket. A szituációmezőn húzni kell két szituáció kártyát és ezek közül egyet ki kell választani és felolvasni. A kártya ismertetése után mind a két kártyát fejjel felfelé le kell tenni. Az osztó ezután a szituációnak megfelelően végzi el a jelölést és a többi játékos elhelyezheti a tippkorongját. A Duplázó mező azt a célt szolgálja, hogy duplán nyerjünk vagy duplán veszítsünk. Azaz ha valaki ezen a mezőn áll, akkor a pontok megduplázódhatnak vagy lehet, hogy mínuszpontot szerezhetünk vele. ha véletlenül az osztó keveredik erre a mezőre, akkor vagy szituációs kártyát húz, vagy úgy cselekszik, mintha egy Mosoly mezőn állna.
A Lélekpillangó játéknak van egy Kártyaosztó játéka is. Ez egy olyan játék, amely a nap bármely szakában és bárhol játszható, hiszen nagyon egyszerű. Válassz ki tetszőlegesen 7 lapot az Ajándékozó LélekPillangó kártyákból. Ezt tedd el, hogy a nap folyamán bárhol elő tudd venni. Mielőtt azonban eltennéd, gondolkodj el ezeken a kártyákon. Ha a nap folyamán találkozol valakivel, akkor a számodra fontos kártyát add oda neki, és ha van egy kis időtök, akkor meg is beszélhetitek, hogy miért pont azt a kártyát adtad oda neki. Az ajándékozott ezután eldöntheti, hogy megtartja a kártyát vagy ő is továbbadja másnak. A játék lényege hogy örömet okozzatok egymásnak. A kártyákat után lehet rendelni, ezért elfogyni soha nem tudnak. A LélekPillangó kártyák egyedi kódot tartalmaznak, így lehetőség van egy-egy élményhez is kapcsolni és örök emlékként eltenni. Ha a játék internetes oldalára fellépsz, akkor el is mesélheted másoknak a kártyához kacsolódó egyedi történetedet. ha ezt a kártyát azóta tovább ajándékoztad, akkor lehet, hogy más is hozzáfűzi majd ugyanehhez a kártyához a saját történetét. Ha szeretnél egy Lélekmozgalom részesévé válni, akkor ne sokáig habozz és vásárold meg a Lélekpillangó játékot.
Még nincsenek értékelések.