Kérdésed van? info@tarsasbolt.hu | Tel.: 30/563-7749

Nincs termék a kosárban

Kezdő / Társasjáték interjúk / Pierrot-interjú: megjelent az Irány a kincses Sziget! társasjáték

Pierrot-interjú: megjelent az Irány a kincses Sziget! társasjáték

Irány a kincses sziget társasjáték Pierrot

Pierrot-nak az ismert zenésznek, december 12-én jelenik meg új társasjátéka az “Irány a Kincses Sziget!” A közvélemény kevésbé tudja, de közel 30 éve foglalkozik aktívan társasjátékokkal, és számos játék kötődik a nevéhez. Most az “Irány a Kincses Sziget!” megjelenése kapcsán adott oldalunknak interjút.

Társasbolt (Szuhi Attila): Egy gyors kérdés az elején. Mi jelenleg a kedvenc társasjátékod?

Pierrot: Rögtön az elején egy nehéz kérdés. nem fair. 🙂 Nincs egyetlen kedvencem. Az általam és a feleségem által rendezett Táblajáték Szalonok abszolút favoritja – több, mint 100 alkalom után – a Village játék a kiegészítőivel, de nyomában ott lohol az Isla Dorada és a Rokokó is. Nyilván valamelyest egyet kell értsek a játékostársaimmal, hiszen én is velük játszom. De mostanában nagyon kellemes emlékek fűznek egy-egy T.I.M.E. Stories, Mission: Red Planet, vagy épp Istanbul partihoz.

Most jelenik meg új társasjátékod az „Irány a kincses Sziget!”. Erről az oldaladról kevesen ismernek. Mióta játszol, és mióta készítesz társasokat?

Pierrot: Még általános iskolában készítettem az első társasjátékomat, és abban az időben még legalább hármat. Később is előfordult, hogy a saját szórakoztatásomra készítettem (megjegyzem: máig is használható, vállalható) játékokat, de a figyelmem egyre inkább a régi absztrakt stratégiai játékok felé fordult. Felnőttként időről-időre nekibuzdulva rengeteget olvastam és kutattam ebben a témakörben, eleinte céltalanul. Mindennek végül az AGON: 24 táblajáték a nagyvilágból c. „játszható könyvem” adott formát. A kötet néhány éve jelent meg, és rövidesen érkezik a második kiadása, sőt, a második része is.

Társasbolt: Hány társasjátékod látott már napvilágot, néhányat fel tudnál sorolni?

Pierrot: A játékfejlesztés számomra már egy bő évtizede kenyérkereset és fő foglalkozás, de a társasjátékok készítése eddig csupán mellékágazat volt. Kerültek már a közönséghez egyes általam fejlesztett táblás játékok, de ezeket általában felkérésre, limitált példányszámban, vagy egyetlen alkalomra készítettem. Az első kereskedelmi értelemben is hozzáférhető társasjátékom az Irány a Kincses sziget.

irány a kincses sziget társasTársasbolt: Térjünk is rá az „Irány a Kincses Szigetre!”. Új játékról van szó. Röviden össze tudnád foglalni, miről szól a játék, mi a játékmenet?

Pierrot: Az Irány a Kincses sziget! formailag egy versenyjáték. Négy kalózhajó igyekszik, hogy a többiek előtt érjen el a Kincses szigetre. Azonban ha ez valamelyiküknek sikerül, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy megnyerte a partit, csupán azt, hogy a játék a végéhez ért. A győzelem ugyanis a legtöbb pontot összegyűjtő játékosé lesz, a pontszerzés pedig elsősorban a hosszú tengeri út eseményei révén történik. A tucatnyi különféle váratlan fordulat hol csupán az eseményt aktiváló játékost befolyásolja (pl. lázadás, vihar, zátonyok), hol egy általa választott ellenfelével kell megküzdenie (pl. párbaj, cselvetés), de van olyan is, ami mind a négy kalózhajót érinti (pl. ütközet, kalmár). Az Irány a Kincses sziget! játéktáblája minden alkalommal más és más, az utazás során semmi sem történik kétszer ugyanúgy. Lehetőségünk van gyöngykagylókat felszínre hozni, majd az igazgyöngyöket eladni, kifürkészni egyes ismeretlen szigetek védelmi erejét, majd megtámadni, elfoglalni és kirabolni a fővárosukat, kincseket gyűjteni, küldetéseket teljesíteni, elcsábítani egymás matrózait, összemérni erőinket hajózási ismeretekben és ügyességben, miközben megküzdünk az időjárás viszontagságaival is. 72 kalóz- és fegyverkártya, 36 kincskártya, 12 szigetkártya, 64 eseménykártya, 24 missziókártya, 4 személyes tábla, néhány token, papírhajó és jelölő fakocka a játék eszközei. Egy parti – a játékszabályok ismerete mellett – kb. 60 percig tart.

Társasbolt: Kiknek ajánlod ezt a társast?

Pierrot: Fordulatossága, interaktivitása és látványos megjelenése révén egyaránt szórakoztató gyermekeknek (8 éves kortól) és felnőtteknek, sőt kifejezett társasjáték-rajongók számára is. Igazi családi társasjáték. És ez nem csak egy kategóriát jelöl. A tesztek azt mutatták, hogy a legnagyobb sikereket családi környezetben aratja, amikor „Öcsi végre legyőzheti Aput egy kemény párbajban”.

Társasbolt: És miért éppen a kalózos tematika?

Pierrot: Nem tudom. 🙂 Ugyan nagyon szeretem, sőt fontosnak tartom, hogy a tematika ne utóbb kerüljön rá a játékmechanikára, mint valami jól-rosszul passzoló matrica, hanem együtt alakuljon minden, az Irány a Kincses szigetnél azért a működési mechanizmus ötlete egy nappal előbb született meg, mint a téma. Viszont a következő naptól kezdve már végleg összekapcsolódtak, és a tesztek során felmerült ötletek is csak akkor épülhettek be a játékba, ha azok tematikailag is illeszkedtek az alaptörténethez. A legfurcsább az, hogy éppen most, ebben a karácsonyi időszakban lát napvilágot egy mesekönyvem is, ami szintén kalózos témájú, de nincs semmi köze a játékhoz. Ezek valahogy összecsúsztak. Mindenesetre jól kiírtam magamból játékban és könyvben mindent, ami erről a karib-tengeri legendás világról valaha is eszembe jutott.

irany-a-kincses-sziget-tabla

A játék tábla – egy még nem végleges  – verziója

Társasbolt: Mesélnél nekünk arról, hogy születik meg egy társasjáték a fejedben? Milyen az alkotás folyamata és hogy mennyi időbe kerül, amíg az ötletből a boltok polcaira került az „Irány a Kincses Sziget!” ?

Pierrot: Mint mondtam, a társasjátékok fejlesztését korábban egy-egy felkérés határozta meg. Ez a felkérés a legtöbb esetben a tematikára vonatkozott, így minden esetben az foglalkoztatott elsőként, hogy hogyan lehet játékossá tenni egy adott helyzetet, egy megjelölt témát. Így azt is mondhatom, hogy – mint oly sokszor a zenei munkáim során is – a szűkre szabott keretek motiváltak leginkább. Mivel alapvetően én elsősorban sztori-orientáltan gondolkodom a játékokban, a tematikát sztorivá alakítottam, és igyekeztem a sztori történéseit a játéktéren megvalósítani. Persze ezek soha nem váltak konkrét történetekké (bár egyikhez-másikhoz kisebb novellát is mellékeltem, ami hatásos bevezetője volt a partiknak), hiszen a játéktáblán zajló eseményeket a játékosok idézik elő, de mégis mondhatom, hogy még a kisebb játékaimon is végig érződik a narratíva jelenléte. Így van ez az Irány a Kincses sziget esetében is. Ennek a játéknak az alapelve egy reggel, közvetlenül ébredés után körvonalazódott, a kádból diktáltam a feleségemnek mindent, ami még eszemben volt. Később, néhány hónap alatt jutottam el végül az első prototípushoz, azaz a játszható, 1.0 verzióhoz, amit először szűk, majd egyre bővülő körben kezdtem tesztelni. Két és fél év telt el azóta, és a megjelenő változat végül az 5.4-es.

Társasbolt: A társasjáték grafikája is gyönyörű. Van külön designer, vagy ez is a te munkád?

Pierrot: Köszönöm, örülök, hogy szépnek találod. A grafika az én munkám, mindössze a borítóra került festményhez vettem igénybe segítséget. Azt a képet Szaradics Antónia festette. Célom volt, hogy látványvilágában is olyan színvonalú munkát adjak ki a kezemből, ami megidézi azokat a csinos és okos játékokat, amelyekkel mi magunk is játszunk a Táblajáték Szalonban. Igyekeztem a vizuális elemekkel fokozni a hangulatot, rétegeltebbé tenni a játék világát, mert tudom, hogy nekem is fontosak ezek a szempontok, ha egy újabb társast a kezembe veszek. Mindamellett az, hogy például minden egyes kalóz- és kincskártya más és más, messze nem öncélú: a játékmechanikában is nyoma van, hiszen ezek a részletek fontossá válnak például a küldetések esetén.

Társasbolt: Ugyan még csak most indul az első társasjátékod hódító útjára, de vannak-e terveid a jövőre nézve?

Valóban, a következő hónapokban szeretnék az Irány a Kincses sziget (és a Muszáj-kalózok c. meseregény) népszerűsítésével foglalkozni, vagy például egyengetni a játék „hódító útját” a külföld felé. (A Trefl nevű kiadó székhelye Lengyelország, és népszerű beszállítók egész Európában, így nagy hír számomra, hogy a hazai megjelenéssel egy időben a játékom belekerült a nemzetközi katalógusukba.) Mindezeken túl jövőre szeretném befejezni végre az AGON: 24 táblajáték a nagyvilágból c. könyv második részét, és egy új, nagy társasjáték készítése is tervben van. Ezúttal igyekszem még inkább olyasmivel előrukkolni, ami kifejezetten nekem való: egy hamisítatlan történetmesélős játék régebbi tervét veszem elő ismét, hogy valami érdekeset formáljak belőle most, amikor a legacy típusú projektek olyan népszerűek.

Társasbolt: Köszönöm az interjút!

Az Irány a Kincses sziget társasjáték oldalunkon előrendelhető, várhatóan december 12-étől tudjuk szállítani.

Válasz írása

Az email címet nem tesszük közzé.